Google Shopping

Visuel markedsføring

med Google Shopping

Skovborg + Høgh drømmer om at hjælpe dig ud i et måske uudforsket territorium, hvor du kan sælge flere varer end nogensinde før. Google Shopping er nemlig intet mindre end den perfekte kombination af billeder og tekst.

Mængden af oplysninger om produkt, pris og produktinformation gør, at Google-brugeren nemt kan udskille ikke-ønskværdige produkter fra det, de rent faktisk søger. Derved reduceres antallet af ”nysgerrigheds-klik”, da brugeren kun klikker, hvis de finder dit produkt tiltalende og relevant. De besøgene på din shop, som ledes dertil fra Google Shopping, er derved også langt mere ”købs-parate”, end tilfældet oftest er ved søgeordsannoncer, da de her klikker lidt ”i blinde”.

Derfor peger alle statistikker også på, at konverteringsraten er højere på Google Shopping end på andre typer af Google annoncering.

 

Effektivt værktøj til generering af trafik

Det visuelle fanger, og derfor er konverteringsraten oftest også højere, end tilfældet er med Googles andre annonceringsværktøjer.

Du får ved brug af Google Shopping en eller flere af de eftertragtede top-placeringer øverst på Google. Placeret over tekstannoncerne eller ude i venstre side. Vi ved, hvordan du mest effektivt udnytter denne super eksponering, så den kan aflæses i din ordrebog.

Blikfang gør det ikke alene. Du skal ikke blot udvælge de produkter, der skal annonceres med på Google Shopping. Du skal også sørge for, at dit produkt adskiller sig fra konkurrenters produkter, da disse præsenteres side-om-side med dit. Tænk på, hvad der ville få dig selv til at udvælge ét enkelt par hvide sneakers ud af en række med 20 par hvide sneakers.

 

Google Shopping

Google Shopping har brug for feeds

Google Shopping fungerer ikke som Google Ads. Her kan du ikke selv byde ud fra søgeord. Det er derimod Googles algoritmer, der udvælger dine produkter ud fra dine bud og beskrivelserne i det pågældende feed, som du selv definerer.

Når der søges på et givent produkt, finder Googles system altså selv frem til om dine produkter er relevante for søgningen, og om disse derfor skal vises som annonce på resultatsiden.

Ved klik på annoncen føres google-brugeren direkte ind på din produktside, her bevæger unægtelig ret tæt på en egentlig ordreafgivelse.

Afgørende for din Google Shopping succes er, at du formår at udstyre produkterne i feedet med nøjagtige beskrivelser og de helt rigtige informationer, så Google henter dem, når de er relevante. Den korrekte aflæsning af dine produkter, er både udfordringen og succeskriteriet.

Vi sammensætter intelligente og strategisk sammensatte feeds, som bringer Google brugeren i nærkontakt med din shop.

Google Shopping

 

Øg din tilstedeværelse

Foren organisk trafik med betalt annoncering, og kombinér gerne med tekstannoncer, med Google Shopping, derved vil du være nærmest helt umulig at overse.

Vi er bekendt med, at dine avancer er afgørende for, hvilke markedsføringsstrategier du udvælger for at øge salget på produktniveau. Priserne for at markedsføre produktet skal gerne være i overensstemmelse med det, du tjener på produktet.Og derfor er det vigtigt, at du udvælger de rette produkter til din Google Shopping feeds. Hvis ikke din fortjeneste er tilpas stor, så bør du måske udelukkende gå med noget effektiv SEO-indsats eller Tekstannoncer i Google Ads.

Google Shopping

Google Shopping har brug for feeds

Fungerer ikke som Google Ads. Her kan du ikke selv byde ud fra søgeord, det er derimod Googles algoritmer, der udvælger dine produkter ud fra dine bud og beskrivelserne i det pågældende feed, som du selv definerer.

Når der søges på et givent produkt, finder Googles system altså selv frem til om dine produkter er relevante for søgningen, og om disse derfor skal visses som annonce på resultatsiden.

Ved klik på annoncen føres google-brugeren direkte ind på din produktside, her bevæger unægtelig ret tæt på en egentlig ordreafgivelse.

Afgørende for din Google Shopping Succes, er at du formår at udstyre produkterne i feedet, med nøjagtige beskrivelser og de helt rigtige informationer, så Google henter dem, når de er relevante. Den korrekte aflæsning af dine produkter, er både udfordringen og succeskriteriet.

Vi sammensætter Intelligent og strategisk sammensatte feeds, som bringer Google brugeren, i nærkontakt med din shop.

 

Øg din tilstedeværelse

Foren organisk trafik med betalt annoncering, og kombinér dertil gerne med tekstannoncer, med Google Shopping, derved vil du være nærmest helt umulig at overse.

Vi er bekendt med, at dine avancer, er afgørende for, hvilke markedsføringsstrategier du udvælger, til at øge salget på produktniveau. Priserne for at markedsføre produktet skal gerne være i overensstemmelse med det du tjener på produktet, og derfor er det vigtigt, at du udvælger de rette produkter til din Google Shopping feeds. Hvis ikke din fortjeneste er tilpas stor, så bør du måske udelukkende gå med noget effektiv SEO-indsats eller Tekstannoncer i Google Ads.

Indtag en topplacering på Google
Dine Google Shopping kampagner placerer dine produkter enten helt øverst eller ude i højre side på Google.
Gode konverteringsprocenter
Google Shopping kampagner har generelt en høj konverteringsgrad, fordi brugeren ofte har nemmere ved at vurdere, om dit produkt er det, de reelt søger.
Automatisk feed fra shop
Når først dit shopping feed er opsat, så vil Google selv fremvise relevante produkter ud fra brugerens søgninger.

Opsætning og optimering

Det kan være en kende besværligt at opsætte Google Shopping både teknisk og i forhold til, hvordan du anvender værktøjet på den mest profitable vis.

Men med den rette tekniske indsigt så er din Google Shopping rejse klar til at tage sin begyndelse. Kort fortalt så skal din tekniske formåen række til at skabe forbindelse mellem: Din Webshop -> Feeds -> Google Merchant Center -> Google Ads.

Desuden er flueben ved en række godkendelsesparametre nødvendige for at få dit feed godkendt hos Google. Din shop skal eksempelvis være SSL-certificeret. Alle shops, der udvikles hos os, er selvfølgelig SSL-certificeret fra ”fødslen” af. Er du i tvivl om, hvorvidt din shop har den rette certificering, så kan du se det ved, om din shop ligger på http eller https. Ligger du på en https, så er du i mål med den rette SSL-certificering.

Når du er kommet godt i gang med Google Shopping, så bør du ikke hvile på laurbærrene, da det er afgørende, at har en proaktiv tilgang til Google Shopping. For eksempel kan udsolgte produkter være ensbetydende med penge direkte ud af vinduet. Konsekvent opdatering, så dine Shopping-annoncer altid er relevante og matcher Google-brugernes søgninger, vil være vejen til din succes.

Skovborg + Høgh tilbyder:

  • Teknisk opsætning af Google Shopping
  • Rådgivning og opsætning af dine Feeds
  • Analyse og optimering
  • Opdatering og løbende overvågning af produkter

Vi gør Google Shopping til din salgskanal!

Ja tak, jeg vil gerne ringes op
Gerne i tidsrummet:
VI GLÆDER OS TIL AT HØRE FRA DIG.

Man - Tor:9:00 - 17:00
Fre:9:00 - 16:00
lør - Søn:Lukket
TELEFONERNE ER ÅBNE
TELEFONERNE ER ÅBNE
FOR NØDSUPPORT