Som nyopstartet virksomhed, havde Patrick brug for en overordnet brandstrategi og visuelidentitet. Vi tog udgangspunkt i den personlige relation, fællesskab og madglæde med omtanke. Patrick, er en fin fyr, som altid har fokus på de gæster han bespiser. Vi forsøgte at indfange Patricks, høje serviceniveau med den personlige relation.
Modsat mange andre cateringfirmaer, så vil din mad altid, hos Patrick F. altid være ledsaget af minimum en erfaren kok, som kan håndtere køkkenet til festen. Derfor synes vi at en tagline som ”din personlige kok” gav rigtig god mening. Udarbejdelse af logo tog derfor også udgangspunkt i den klassiske kokkejakke, som også Patrick bærer.
WordPress siden skulle præsentere og formidle Patricks madanskuelse, og understøtte hans fysiske virke som kok. Vi allierede os med en dygtig samarbejdspartner, som er specialiseret i fotografering af mad. Dette er en helt særlig disciplin, som kun madstylister og få fotografer mestre.
Designet af hjemmeside blev bygget op omkring linjerne i logoet, og alle de smukke madbilleder, som vi fik tilbage fra fotografen. Vores tekstforfatter formulerede smagfulde beskrivelser, der kunne italesætte og komplimentere al den lækre mad.
Som ekstra pift på et ellers udsøgt måltid WordPress, fik Patrick designet og trykt diverse godter, såsom visitkort, flyers, menuer, klistermærker og andre elementer, der kunne understøtte hans forretning.