Blogger og influencer, Brigida Martinez, har igennem en årrække haft samarbejdet med Skovborg + Høgh, så da et nyt projekt tog form hos Brigida, var vi glade for, at hun igen henvendte sig til os.
I arbejdet med Martinezwadrobe.com var det et spørgsmål, om at skabe en platform, der sælger forholdsvis dyre luksusprodukter fra nogle af verdens allerstørste fashionbrands. Designet skulle udståler luksus, lethed og være feminint, derfor holdte vi os til en varm pallette af brune og cremefarvede nuancer, der står i flot kontrast til produkterne fra de velkendte brand.
I kraft af Brigidas erhverv som inluencer og blogger igennem en del år, vidste vi, at hendes billedmateriale altid er lige i øjet, og derfor skulle disse have lov at være et bærende element i webshoppens design.
Valget af shop platform faldt på Magento 2, da Martinezwadrobe.com, er en international virksomhed med et globalt udsyn. Webshoppen skulle derfor fungere på flere sprog, og rumme flere forskellige slags valuta.
Samtidig skulle den valgte platform kunne håndterer i integrationen med fragtleverandøren ikke at have nogle begrænsninger på fri fragt, da Martinez Wardrobe tilbyder fri fragt til hele verden.
Brigida havde selv leveret en skitse af, hvordan hun ønskede logoet skulle se ud.
Produktporteføljen i webshoppen, er produkter til mange tusinde kroner var det vigtig for Brigida, at leverer kunden, sin ordre med en følelse af luksus. Vores grafiske design arbejdede derfor med en række tryksager, i samme visuelle identitet som webshoppe, der kunne ledsage de lækre produkter. Herunder skabte vi stickers til at lukke silkepapiret, som produkterne bliver svøbt i, postkorte med en hilsen fra Brigida, et autencitet certifikat og egen logotape med tekst.
I arbejdet med Martinezwadrobe.com har vi: