I designprocessen for Lej-en-klovn .dk, tog vi udgangspunkt i at skabe et børnevenligt univers, fyldt med glæde og masser af farver.
Hjemmesiden skulle præsentere flere forskellige klovne, og selvom de alle på nær én enkelt, er Pers alter-egoer, så valgte vi at præsentere dem som individuelle individer, med særegne kompetencer. Uanset om du søger en ballonklovn, Pjerrot eller selveste Julemanden, så kan du læse mere om dem på Lej-en-klovn.dk, og sende en direkte booking forespørgsel. Denne funktion løste vi så forespørgslen sendes direkte til Lej-en-klovn.dk’s e-mail indbakke.
Per er en populær klovn, og julemand, men man skal også gerne kunne finde ham, så synligheden har været en stor del af vores samarbejde, hvor han i dag rangere højt på Google, ud fra de mest populære søgefraser.
Placering på Google, betyder meget i underholdningsbranchen, og også for antallet af bookinger på Lej-en-klovn.dk.
Derfor har vi arbejdet meget på at kører hjemmesiden i gode positioner på søgemaskinerne. Dette indebar bl.a. en gennemgribende søgeordsanalyse og implementeringen af disse i teksterne.
Løbende linkbuilding sikrer, at de gode placeringer fastholdes, og derudover står vi også for al betalt annoncering for Lej-en-klovn.dk bl.a. med Google Ads.
Per, har optrådt i hele Danmark, og sågar fungeret som Coca-Cola julemand i deres populære julekaravane rundt i landet. Derudover kan du opleve, Per, i TV2s Stormester i 2022.