Busdrift kan tage dig langt omkring, og dette oplevede vi i samarbejdet med Odense Turistbusser. Et nyopstartet busselskab, som bygger på en sammenslutning af erfarne selskaber med mange år i branchen, havde brug for en helt ny kørerplan både for den visuelle identitet og branding. Vi hjalp med begge aspekter, og rådgav ligeledes med navngivningen af selskabet. Odense Turistbusser fik en WordPress platform, der er indbydende og leverer god og vigtig information til potentielle kunder.
Det var vigtigt for Odense Turistbusser, at få fremhævet deres store erfaring og de mange services, de tilbyder inden for persontransport. Vi skabte et velfungerende og reponsivt design, med god plads til både visuelle elemente og de mere teksttunge beskrivelser. Det er i dag nemt og overskueligt, at blive klogere på de mange forskellige rejsetyper og bus varianter, som selskabet stiller til rådighed.
Konkurrencen i turistbus branchen kan være hård, og derfor er det vigtigt at have styr på en strategi for markedsføringen. Vi leverede derfor en helhjertet indsats i SEO-arbejdet, og selve tekstarbejdet på siden. Derudover håndterer vi både udarbejdelsen af Facebook annoncering og Google Ads.
Allerede kort tid efter lanceringen af den nye WordPress hjemmeside, modtog Odense Turistbusser, deres første stores bookinger, og konverterede derfor som ønsket.
Odense turistbusser, havde et ønske om at bruge langt mindre til på at udfærdige tilbud til potentielle kunder. Hver efterspørgsel krævede manuelt arbejde for virksomheden, og det var tidskrævende.
Vi udviklede derfor en funktioner i backenden, der kan responderer automatisk på forespørgslerne, som afgives på hjemmesiden. Denne funktion tager bregner pris ud fra en række kriterier og geografiske forhold. Tilbuddet beregnes på baggrund af postnummer fra start- og slutdestination, og tager forbehold for evt. udgifter til betalingsbroer eller veje.
Kort om samarbejdet med Odense Turistbusser, så har vi arbejdet og arbejder stadig med: